تار نمای تخصصی علوم گیاهی فنی و حرفه ای میانه


تار نمای تخصصی علوم گیاهی فنی و حرفه ای میانه


تعیین وضعیت نیروهای حق التدریس فنی و حرفه ای/ اخذ مجوز جذب دو هزار نیرو21/4/1391

 

به گزارش خبرنگار مهر، اژدر ولیخانی صبح چهارشنبه در حاشیه دیدار با کارکنان و مربیان مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بیش از 6 هزار و 160 مربی غیررسمی حق التدریسی وجود دارد، اظهار داشت: این تعداد حقوق ثابت ندارند و در ردیف اعتباری سازمان فنی و حرفه ای نیز فقط حق الزحمه برای آنان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تنها راه حل مشکلات این تعداد مربی حق التدریسی تبدیل وضعیت آنهاست، یادآور شد: هم اکنون بیش از 2هزار پست بلاتصدی در سازمان فنی و حرفه ای و مراکز آن در کشور وجود دارد.

اخذ مجوز جذب 2هزار نیرو در سازمان فنی و حرفه ای

معاون اداری و پشتیبانی سازمان فنی و حرفه ای کشور با تاکید بر اینکه موافقت جذب 2هزار نیرو را گرفته ایم، افزود: تا پایان سالجاری این تعداد نیرو جذب می شوند.

ولیخانی با بیان اینکه آزمون استخدامی برای جذب این نیروها از میان مربیان حق التدریسی صورت می گیرد، ادامه داد: آزمون استخدامی هزار پست بلاتصدی تا پایان ماه رمضان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: تلاش ما بر این است که تا پایان سال دو هزار نفر از مربیان حق التدریسی خود را در قالب برگزاری آزمون استخدامی تبدیل وضعیت کنیم.

معاون اداری و پشتیبانی سازمان فنی و حرفه ای کشور با اشاره به اینکه از این تعداد 40 نفر سهم استان لرستان است، یادآور شد: یکی از اهداف من در سفر به لرستان این است که با استاندار صحبت کنم و به خاطر محروم بودن این استان و با موافقت استاندار میزان سهمیه استخدامی این استان را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: پستها را به شرطی به استانها می دهیم که آزمون استخدامی میان مربیان حق التدریسی سازمان برای تبدیل وضعیت آنها صورت گیرد.

تعیین وضعیت نیروهای حق التدریسی تا پایان برنامه پنجم

ولیخانی با تاکید بر اینکه با برگزاری آزمون استخدامی تا پایان سال بیش از 4هزار نیروی حق التدریسی دیگر باقی می ماند، اظهار داشت: این تعداد نیرو طی برنامه پنج ساله توسعه تبدیل وضعیت می شوند و تا پایان برنامه پنج ساله هیچ نیروی حق التدریسی در کشور نخواهیم داشت.

معاون اداری و پشتیبانی سازمان فنی و حرفه ای کشور با اشاره به اینکه یکی از عوامل تعلل ما در تبدیل وضعیت نیروهای حق التدریسی دیپلمه بودن آنهاست، تصریح کرد: برای تبدیل وضعیت باید مدرک تحصیلی فوق دیپلم داشته باشند و حق التدریسی ها باید در مدت زمان باقی مانده مدرک تحصیلی خود را ارتقا دهند.

تصویب چارت مراکز فنی و حرفه ای

ولیخانی در بخش دیگری از سخنان خود به مراکز فاقد چارت سازمان فنی و حرفه ای اشاره کرد و بیان داشت: 700 مرکز فنی و حرفه ای در کشور و جود دارد که از این تعداد 271 مرکز فاقد چارت سازمانی بودند.

وی با تاکید بر اینکه از این تعداد مرکز فاقد چارت توانسته ایم 232 مرکز را به تایید برسانیم و چارت دار کنیم، افزود: در لرستان نیز 18 مرکز فنی و حرفه ای وجود دارد که از این تعداد 11 مرکز فاقد چارت سازمانی بودند.

معاون اداری و پشتیبانی سازمان فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه توانسته ایم همه مراکز فاقد چارت لرستان را چارت دار کنیم و تنها یک مرکز فاقد چارت است که در مراحل پایانی کار قرار دارد.

ولیخانی تصریح کرد: تا این تاریخ هیچ مرکز فاقد چارت سازمانی در لرستان وجود ندارد.

اعطا تسهیلات به نیروهای رسمی و قراردادی

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی اشاره کرد و بیان داشت: تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی باید از طریق استانداری صورت گیرد و ما نیز تبدیل وضعیت را به این شرط انجام می دهیم که جذب و آزمون از میان نیروهای قراردادی خود سازمان باشد.

معاون اداری و پشتیبانی سازمان فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه این کار در دو استان خراسان و خوزستان انجام شده است، اظهار امیدواری کرد که بتوانیم نیروهای قراردادی را نیز موازی با حق التدریسیها تبدیل وضعیت کنیم.

ولیخانی همچنین به پرداخت وام 4 درصد به نیروهای قراردادی و رسمی 13 استان کشور خبر داد و افزود: 2میلیارد و 400 میلیون تومان وام 4 درصد با همکاری صندوق مهر امام رضا به کارکنان رسمی و قراردادی این سازمان در 13 استان داده می شود.

وی با تاکید بر اینکه 60 میلیون از این میزان وام به لرستان تعلق دارد، یادآور شد: سقف پرداخت وام 5 میلیون تومان است.

معاون اداری و پشتیبانی سازمان فنی و حرفه ای کشور با اشاره به اینکه درآمد سه ماهه اول سال 91 نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از دو برابر شده است، اظهار داشت: درآمد زایی سازمان در سه ماهه اول سال گذشته 4 میلیارد بوده است اما امسال به بیش از 9 میلیارد تومان رسیده است.

ولیخانی تصریح کرد: تحول چشمگیری در سازمان فنی و حرفهای رخ داده است و حرکتهایی انجام شده که تحول زیادی را ایجاد کرده است.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: مهندس امیر شهبازی | تاريخ: یک شنبه 25 تير 1391برچسب:تعیین وضعیت نیروهای حق التدریس فنی و حرفه ای/ اخذ مجوز جذب دو هزار نیرو, | موضوع: <-PostCategory-> |